Nurul Sayang Kamu: +..Ade Orang Cakap...++

+..Ade Orang Cakap...++

Ade org ckp sy nie..

* Pempuan jahat..
* Takde perasaan kesian..
* Bijak mainkan perasaan org..
* "Binatang" kaki 4..
* Baik di luar, di dalamnyer tak tau la nak kater...
* Tak kenang budi langsung..
* Tak sedar dek untung..
* Senang je ckp lepas..tak pk perasaan org lain..
* Ape lagi ntah..byk sgt smpi tak ingat..

Ish3x..jahatnyer sy nie..!!

Ade sape2 lagi mau tambah list kejahatan sy?? silakan..

* Tapi sy tak kisah..
* Sy terima je dgn hati yang redha..
* Sy tak mampu nak puaskan hati semua org yang hidup kat dunia nie..
* Sy sendiri pun tak tau cmne cara nk puaskan hati semua org..
* Mungkin bile sy takde kat dunia ni lagi..barulah semua org puas hati..kot..
* Korg nak ckp ape korg punyer sukerla..
* Prinsip sy 1 jer! bile korg dah penat berkata2..korg akan terdiam jugak..
* Jadi buat ape sy nak layan penyakit2 hasad dengki nie..
* Lantak korgla nak berdengki2 pun..bukan problem sy..
* Pada sy..lebih baik kita berterus terang drpd kita rahsia2..
* Takkan sy nak tipu hati sy sendiri..
* Takkanla sy nak paksa hati sy suke kat org tue..
* Walhal sy tak boleh..
* Daripada menderita..
* Lebih baik sy pergi dulu..
* Sebelum keadaan lebih parah..

Tapi..
Takpela..mungkin sy silap..
Sy pun tak nak ego tinggi melangit..
So, sy mintak maafla kpd org2 yg berkenaan..
Org yang kate sy jahat tu..
Terima kasih byk2 yer??
Sbb awaklah sy akan ubah diri sy..
InsyaAllah..menjadi manusia yg lebih baik..=)

Cume sy mintak..

* Berilah sy ruang utk bernafas..
* Beri sy peluang untuk sy hidup bahagia..
* Beri sy masa untuk pulihkan semangat sy..
* Jangan kacau sy lagi..
* Pergilah jauh..cari kebahagian dlm hidup..

Kalau tak..


* Sy asyik menangis jer tak kire mase..
* Sy akan baling sumer barang2 sy..termasuk enset sy..
* Sy akan telan panadol byk2 smpi hilang sakit kepala..
* Sy akan stress taknak blaja..
* Sy akan mogok tak nak makan smpi seminggu..
* Sy akan marah semua org di sekeliling sy..

DAH PUAS HINA SAYA, KUTUK2 SAYA, CKP KEBURUKAN SAYA.. MASIH ADE HATI NAK KAWAN DGN SAYA??

4 ORANG KRITIK:

En Kid said...

ish2..
cukup2 lah ya..
yang penting kamu tau sape diri kamu dan di mana letaknya diri kita di muka bumi ni..

sabar banyak2..
semua tu dugaan..tak kira macam mana Allah nak duga kita maka kita kene redha..

kamu jgn pening2..
tabahkan hati..tingkatkan amal..
insya Allah akan beroleh kebahagiaan dunia dan akhirat..

yang terbaik untuk hamba-hambaNya yang sentiasa ingat padaNya..

:)

B.E.R.Y.S said...

insyaallah..
thanx abg kid!!

ayip said...

ala...rileks ajer...
tak yah pening2...nie smpi telan panadol..pastu baling enset..kendian boikot makan...sape yg rugi...diri sendiri gak..jgn aniaya badan tu...tak elok...

tak pe..depa komen ke...kritik ke..amik sbg positif....mungkin harus diperbaiki...jika berkenaan dengan komen tu betui lar..bukan payah...kalau suka bercakap byk...pasni..kurang kan bercakap...dan ubah kepada byk bercakap dalam hati..amacam??ada brani sahut cabaran saya....

hehehehe...kalau tak brani sahut cabaran sy tuk ubah diri daripada baik kepada lebih baik.....malu lar...muda2 lagi dah give...ngeh3...

stay cute ek...ahaksss

B.E.R.Y.S said...

erm..huhuhuhu..

tgh mencuba memperbaiki diri..

insyaallah..

kritikan dan komen membina dari anada semua akan sy jadikan pemangkin utk terus maju ke hadapan...amin..~