Nurul Sayang Kamu: Rojak Buah Rojak Pasembur nie??

Rojak Buah Rojak Pasembur nie??



ke tepi semua ketepi!! jangan kacau beta di singgahsana ini..!!
*oke-oke gambar tue cume gimik pembukaan untuk entry kali nie..*

Ya saya tahu semua orang rindukan saya..ececehh! lama dah tak update blog ni kan. takde mood mahu taip menaip..asyik typo je bile menaip..give up rasenye! haha okla..semua orang silelah bukak bijik mata besar2x ye..kalau nak letak batang mancis kat mata pun oke jugak. sebabnye banyak ni yang saya nak bebel. kang tak larat pulak nak baca satu-satu. tapi saya tahu. tahu ape? hehe.. saya tahu cite saya sumenye bestt!! haha oke saya suke prasan sorang2x.keh3~

Kisah Satu: Kenduri Kawen Fariza&Nasri

6 jun lepas saya ke majlis kenduri kawen kawan saya, Kak Ieza..Orang panggil die "ngadngod" diambil sempena name ayah die pakcik "Ngadron"..hehe..nice what?? die nie kire akak senior saya dulu time zaman sekolah.time tue saya dengan akak nie sama2x wakil sekolah untuk nasyid.lagipun kitorang duk satu hostel dulu. silelah percaya bahawa suara saya sangatlah sedap sampai kan wakil sekolah untuk nasyid..haha..bangga+riak+takbur subhanaallah!!! enough, enough! tak caye sudah..so, cam biaselah bile pergi majlis kawen nie mestilah kene hulur-hulur somethingkan?? nak nak kawan yang kawen..nak tahu tak saya bagi ape kat kawan saya tue? haa...special okeyh!! sayang kawan punye pasal..jeng jeng jeng..



katil baby tue saya bagi..huaargghh!! mahal taw!!
diterbangkan khas dari Aussie..
adelah dalam 300 dollar..ngee..!!
*oke-oke saya tipu jer..lalaalaaa..~*



padahal saya bagi hadiah yang saiz kecik jer..haha
ape2 pun yang penting ikhlas kan???
kalau saya bagi katil baby tue cam riak plak..
yela, nanti bile sampai kat umah pengantin dgn katil baby tue,
mesti pengantin tak jadi raja sehari haritu..saya yang take turn..haha

Gerak dari UKM around 12pm camtu so sampai kat rumah pengantin dalam 1 lebih jugaklah..sangat2x happy sebabnye terase cam reunion plak. heehee!! ramai sgt kawan2x sekolah+ustaz+ustazah+warden asrama ade sekali.!! kawan-kawan jangan cakaplah, semuanya dah besar panjang, stok mak orang,bapak orang..hahaha..muka semua dah lain!! serius sgt rindukan diorang!! hehe..yang bestnye jumpa seorang ustaz nie, namanye Ustaz Ramli Liwon..

Haa!! ingat lagi..time sekolah dulu Ustaz Ramli nie die ajar tafsir walhadith [untuk yang tak tahu saya dulu sekolah Arab, jadi belajarlah sume hadis2x tue..] yang kelakarnya ade satu hari tue time Ustaz nie tengah ajar kitorang then ade satu hadis tue beliau tak sure maknanya, then die refer kat Kamus..pastu lama sgt kitorang tunggu..macam pelik sebabnya ustaz tue tibe2x jer senyap. sepi. cuma bunyi burung berkicauan jer. hehe. tibe2x loceng bunyi. kriinnnggg!! tibe2x Ustaz tue bergerak. Haaaa!! "maaflah Ustaz tertido.." pergghhh!! bantai gelak time tue tak ingat! haha..comel btol ustaz tue..bile jumpa time kat umah pengantin haritu, terus ustaz tanya ingat lagi tak hadis yang ustaz ajar? haha..lupelah ustaz..!! ustazkan tertido time ajar tue..mane kitorang faham ape maksud hadis tue..hehe ok2x..jauh pulak cite sal ustaz saya tue..*peace!*

Selamat Pengantin Baru Fariza & Nasri



*gambar tak clear, salah setting VGA plak..huhu*

Kisah Dua: Ape kes midsem lambat?

Haaa..story kedua pulak cite sal midsem..huhu..8 jun..exam keusahawanan kat Kompleks Bestari, UKM..haaiisshh!! memang nak kene siku betul cik abg-cik abg yang keje kat bahagian facilities UKM tue..mane taknye..exam sepatutnya start 8.00mlm last2x start pukul 8.50mlm..sebab exam start lambat? haha..sebab kerusi tak cukup!! huhu..sampaikan kawan2x saya cik huda rahman dah give up! cik huda rahman kata dia sanggup jawab exam atas lantai yang penting takde nak tunggu lama-lama buang masa..tapikan, ade hikmah jugak start lambat..sebabnye, dapatlah borak2x panjang dgn kawan-kawan yang dah lame tak jumpa walhal satu kolej jerk..heehee..so, kesimpulannya...exam menemukan kami ALL TOGETHER~



after exam semua pakat keluar makan..lokasinye kat restoren nasi ulam..!! pergghh!! memang gelak tak ingat dunia time tue..macam2x cerita keluar..terkekeh-kekeh kitorang..haha..ape pun memang besssttt!! memang hilang segala problem time tue..betollah kan, kawan nie memang tempat paling besstt nak story mory..haha..ade je yang nak di mark up!! ngee..setiap org ade part masing-masing untuk di attack!! sekali lagi cik huda rahman kene serang bertubi-tubi..dengan abg cashier sekali serang cik huda rahman..kah3~ hari cik huda rahman nampaknye..tahniahlah huda!! sila slowkan volume suara anda yer?? haha..~

kisah ketiga sambung esok plak ye? ngantuk dah..yang pastinya kisah ketiga sgt bessttt!! ade kaitan dengan love love blink blink..hehe..tak sabar nak kongsi dengan readers & followers semua..~


okla..gudnite..mimpi indah ye kengkawan! muaaahhhh!! >>>>>(*_*)

6 ORANG KRITIK:

Anonymous said...

heee..nama aku naik di sini..bangga2x..mne ade hari aku..hari nia la..hakhak

LaDy DeLLaZ said...

ustaz wt lawak baik punyer.. hohoho~

mizzbutterfly said...

exam je yg dpt temukan kite kan...aduhai...sadis je.... aade lg setahun nak rapat2 mcm nih kan... sedih lagi :(

N U R U L said...

yesss!! sgt rindukan kenangan2x time exam tue..sgt besssttt kan?? ;p sayang korang semua!!! muaahh!!

N U R U L said...

kak dell:haha..ustaz tue comel betul!! wee..~

N U R U L said...

huda rahman:weeyhhh!! slow sikit weyh!! nanti nia itit dengar haha.. ;p peace!! (*_*) kah3!!