Nurul Sayang Kamu: Nama Haiwan Kesayangan Saya Ialah Mimilolo..Comel Tak??

Nama Haiwan Kesayangan Saya Ialah Mimilolo..Comel Tak??

Salam sayang bloggers semua..muaaaahh!! hohoho..~ hope semuanya sihat-sihat selalu..camne weekend korang?? seronok?? weekend saya kali nie beronok-ronok..haha!! ;p saya beronok-ronok dalam hutan dengan adik-adik, abg-abg dan sayang-sayang..oppsss!! ramai pulak "sayang" tue.. ape-ape pun hope korang alwiz enjoy dgn life korang oke?? hurmm..act, saya takde idea nak update ape..just nak story sikit-sikit saje pasal aktiviti saya 2,3 hari ini..


Sabtu dengan ahad lepas saya ke Hutan Pendidikan Alam UKM, beronok-ronok..haha!! mesti korang pelik ape benda lah beronok-ronok tue kan?? tula trademark dalam hutan aritu..*Kalau ketua jurulatih cakap "seronok" kita kene jawab "beronok-ronok"* tu yang lidah saya asyik gatal menyebut perkataan tue!! :) Okelah, act 2 hari nie ade Kursus Induksi Fasa 2 untuk junior-junior kolej..so, saya join sebagai jurulatih..kira macam fasilitator gitu..3 kali masuk hutan sumpah penat..tapi bile tgk muka someone nie kan, saya rasa hilang penat!! weee..~ haaa!! kepada "someone" tue, kalau tgh baca ape yang saya tulis nie jangan ngengade nak sengih-sengih pulak!! bweeekkkk! ;p haha!! oke2x, cukup..


Yang tak syoknya, 2 3 hari nie saya macam cepat je terase.. hati nie macam pedih-pedih camtu..terlebih makan sambal belacan ke hape..saya pun tak tahu..macam rase pedas-pedas camtu..aiiisshh! Korang-korang,,, setuju tak dengan saya kalau saya cakap "si A terlalu obses dengan si B sampaikan si A tak boleh nak terima hakikat yang si B bukan milik dia..padahal si A dan si B masing-masing sudah berpunya.." patut tak patut?? tak boleh ke kita setia pada pasangan masing-masing?? statement yang saya nak sampaikan nie kire cam dalam citer Adamaya gitu..hohoho..~ ;p *kuat betul pengaruh Adamaya..*


Bukan ape,, lately nie banyak pulak saya tengok kes-kes camnie berlaku kat sekeliling saya..? ececeehh! *maklumlah, saya nie suke memerhati..* hohoho~ ade cara tak camne nak settlekan benda nie?? kalau setakat nak ignore je,,, confirm benda nie akan berlarutan..huhu..kalau asyik nak pikir, mak aiiii..serabut pulak kepala yang nak memikirkannye..so so so??? camne??


Pada saya, kita kenelah belajar terima hakikat..tak salahkan kita buka mata luas-luas, sedarkan diri kita, dan belajar menerima..cukup-cukuplah..pernah dgr tak kata-kata "kadang-kadang kalau kita sayang seseorang tue kita kene lepaskan dia.." dan lagi satu "menyayangi tak beerti kita harus memiliki.." betul tak?? kita boleh je kan sayang semua orang..nak memiliki semuanya tue mustahil!!

Okelah, ape-ape pun semua problem pasti ade penyelesaiannya..dan yang paling penting keputusan yang kita buat tue takdelah dipengaruhi unsur-unsur jenayah ke hape..oke, sudah ngantukss! jom tido! gudnite followers and readers semua..bye!

with love..Berys~


Jom menternak kanggaroo bersama saya!! hohoho..;p



nama kanggaroo nie mimilolo,,,
diadaptasi drpd name donut big apple tue..
susah nak jaga mimilolo nie..die degil sikit..
saya selalu tarik ekor dia bile die tak dgr cakap..weee..~
*bile entah nak jumpa mimilolo lagi...*
huh!! sydney tunggu saya datang honeymooooonnnn....haha!!


2 ORANG KRITIK:

LaDy DeLLaZ said...

mimilolo.. so cute~ men tarik2 ekor eh? dia wt back kick baru tau.. X

ecceh.. cm tau jer rupa sape yg dia tatap selalu.. XD

N U R U L said...

hahaha..tgk kanggaroo nie wane die coklat semacam..terus teringat big epal..haha!! ;p tue yang bg nama tue.. :)

kak dell tahu ke sape?? haha..bagus!! ;p