Nurul Sayang Kamu: Sape kentut nie? Jangan tuduh-tuduh boleh tak? Grrr..

Sape kentut nie? Jangan tuduh-tuduh boleh tak? Grrr..

Nak tahu tak satu kisah lucu? haaa..benda ni jadi time saya balik umah waktu puase aritu..tibe-tibe teringat pulak..camni citer dia..cite nie berkaitan dengan emak saya..emak saya nie suka sgt taw bercanggah pendapat dengan anak-anak die..ade satu hari tu saya tanyelah dekat emak saya.


waktu kejadian, after solat subuh.
saksi kejadian, adik yang 2nd, yana.


saya: mak, kenapelah mak suke sgt pasang kipas pagi-pagi? tak sejuk ke? kitorang ni menggigil kesejukan, tapi tgk mak rilex jer.. peliklah mak ni..


emak: laaaa..kakak tak tahu ke mak ni kan berdarah panas..mamalia..!! haaa, walaupun sejuk tetap rase panas..jadinye, kenelah pasang kipas kuat-kuat.. panaslah kak oii..


saya: abestu mak ingat kitorang ni bukan mamalia ke? takkan kitorang spesies katak kott? katak tu amfibia, mamalia nie manusia lah mak.


emak: ehh..kalau berdarah panas bukan mamalia ke?


yana: mak ni buat lawak je pagi-pagi..mamalia tu manusialah..mak ingat kitorang ni haiwan ke? kitorang pun berdarah panas jugaklah. *sambil gelak terkekeh-kekeh*


emak: takpelah, yang penting emak ni berdarah panas!


saya: laaa.. kitorang pun berdarah panas jugak..mak nie..nak menang jer..ameklah..tak heran!


emak: yela, mak dulu tak belajar pun semua tue..


saya: *gelak guling-guling kat lantai!*


emak: kenapa gelak-gelak nie?


saya: bau busuk! sape kentot?


emak: bukan emak! yana kott!


yana: ehhhh..orang pulak!


saya: yang penting bukan akak! oke?




tibe-tibe...





ayah: dah jangan gaduh-gaduh..ayah terkentut tadi.! tak tahan terlepas!






pengsan!

camtulah kisahnye, bile kitorang gaduh mulut je mesti ayah jadi pelerai, ayahlah pendamai..heee..~ sayang ayah! hoohoo.. ;) sape kate gaduh tue tak bagus? bagus ape..gaduh manjelah, kalau gaduh tikam-tikam memanglah tak baguss..gile ke hape! huh!

korang pun mesti ade banyak kan saat yang nampak biase je tapi sebenarnya bile diingat balik, boleh wat kita senyum sorang-sorang.. (*_*)

okelah, next time sambung lagi! bye! with love, berys~



4 ORANG KRITIK:

nana said...

hahaha kelakar jer..

selalunya org tuan badan yg kentut mesti tak ngaku tau..ni bole pula yr ayah ngaku kan.. ^_^

N U R U L said...

nana: haha..nak wat camne..kalau tak nanti semua kene tuduh..huuuu~ :)

kodok hijau the ghost writer said...

hahahaha.. patut pon ada bauuu sampai sini

apalah bakal pak mertua ku ini

N U R U L said...

kodok: amboooiii...lebih nampakkk.. :)