Nurul Sayang Kamu: Hidup tak sah kalau tak menjelesss! sudah! cukup!

Hidup tak sah kalau tak menjelesss! sudah! cukup!

Assalamualaikum semua.

Arini tak best. moody. study tak abes lagi. ish. sebab banyak benda nak kene settle. tapi tak settle. ahh! persetankan semua itu. yang penting malam ni nak tengok final gadis melayu 3.. adik mia sara jadi pengacara. heee~ ;)


Korang-korang,,,

Selalu kita tengok orang-orang ade pangkat besaq ni suke bebeno nak blagak. nape eh? padahal kalau nak kira, ramai lagi kott orang yang berpangkat Dato, Panglima, Datin, Tan Sri takde pun nak belagak macam orang yang berpangkat cuma Tuan, Puan, Encik. hish! Kalau diorang rase diorang tuh besaq sangat rasenye ade yang lagi besaq dari diorang kott. bukan saiz badan yang cheq maksudkan. tapi pangkat. Orang yang berbadan besaq pun takdelah nak bangga-bangga diorang lagi besaq dari korang. huh! ape nih? pening-pening..


"pernah ke aku bangga badan aku lagi besaq dari korang?
takdekan? aku bahagia kott badan aku tough! huahau. ;)"


Dalam kes lain pulak:

Selalu kalau orang cantek, mesti ade ramai yang dengki. jeles. sakit hati. makan hati tengok orang tu cantek. mesti orang akan cakap "eleh, mekap je tebal! bukan cantek mana pun." tak pun orang akan cakap "budget canteklah tuh! sudahlah! perasan lebihlah minah ni." kalau tengok orang kaya-kaya naik kereta mercedez mata belalang, mesti orang akan cakap " alaa, kete pinjamlah tuh" takpun " nak belagak naik keta besaq, entah-entah buat loan dengan bank"..haih! tak fahamlah dengan manusia nie.


Jarang pulak kita dengar orang cantek cakap "issh, hodohlah dia tuh, muka dala tak semenggah, ade hati nak kawan dengan aku!" takpun "dala hitam legam, bugdet artis pulak minah nih. sebel!" hoho. cheq tak penah dengaqlah pulak lagu tuu..huhu hangpa penah dengaq depa duk habaq lagu tuu?? dak ehhh..semua tuh kes jeleslah tu.. cheq bukan apa, cuma rasa terpanggil nak kupas isu nih, eceeehhh.. yela, sana sini duk kutuk orang ni orang tuh haihh, telinga cheq ni penatlah naik juling dah. ish! *ape kes telinga naik juling?*


Kesimpulannya, setiap orang ade kelebihan masing-masing kott. tak semestinya orang cantek itu sempurna. tak semestinya orang yang kaya tu hidupnya bahagia. dan tak sepatutnya kita yang kurang cantek, kurang harta mendengki dengan diorang-diorang tuh. padahal diorang tuh ade ke kacau hidup kita? takdekannn? semua ni masalah hati. p clorox hati sendiri bagi suci murni barulah kita boleh nilai hati orang lain tu baik ke tak baik. ade faham?


Penatlah cheq jadi motivator hari-hari. dahla takde gaji. belanja makan ke minum-minum ke takde? hummpph! ;(

Okelah, cheq nak stop kat sini dulu. lain kali cheq story lagi naa..eh jap, awat cheq berloghat-loghat arini? *anak tekak tergeliat da, adeh camne nak betulkan balik nih?* isk3! nangis!

Bye! Salam sayang.. ;p

23 ORANG KRITIK:

Anonymous said...

comel anak nurul no...

Anonymous said...

bole je.katne, bile nk diblnje tuh

N U R U L said...

anon 1: haha..bukan anak nurul..hehheehe :) pinjam dekat google. comel jugakkan? debab! hehe

anon 2: yess! sape nak blanje nih? hihi

Encik Psychopath said...

sokong.

N U R U L said...

Encik Psycho: hoho. tq!

Fello Ariza said...

pangkat besa salu wat manusia lupa..padahal pinjaman kt dunia je..

wokeh..nk komen pasal luaran ssorg, sy mmg lemah.. T_T

study lah cik nurul..haha

N U R U L said...

fello ariza: haha..baiklah, study skrg jugeee.. :)

$yazuani said...

=)

N U R U L said...

syaz: :) senyum2x nape nih? ;p

hiro said...

anak kite.

N U R U L said...

hiro: sejak bile kita kawen? haha ;)

Anonymous said...

kesiannye anak debab..mst sexa mak die beranak

N U R U L said...

anon: haha. tak logik lahir2x dah besr camni.. ;p

cikgu isza said...

tu la pasal.. ngape ler orang yang rasa diri dah berpangkat tu berlagak sangat..

bab cantik tu.. akak pernah dengar org cantik kutuk2 orang tak cantik..

klolah Allah nak tarik.. kejap jer...

N U R U L said...

cikgu: tulah, orang skrg pantang org lain lebih sikit..huhuhu ;(

Liquid said...

biase la org yg budget2 kaya ni mmmg cmtu, incek liquid dh banyak kali terkena dah dgn golongan2 cmni uhu.

dengki n jeles tu dh jd sbahagian drpd org melayu kite. ntahlah nape. mak incek liquid pon slalu ckp, melayu ni mmg penuh ngan hasad dengki. xleh tgk org senang. haih...

Anonymous said...

pantang tgk anak org debab..nak debabkan anak la camni

Anonymous said...

tekateki bile nk kasi jwpn??

hamzah ian said...

fuhyooo...

N U R U L said...

liquid: yess! setuju! tapi kenapa mesti bangsa melayu kannnn?? kadang2x tak faham jugak. hish!

anon 1: erk? debabkanlah anak-anak anda..jgn obes sudah.hohoho ;p

hamzah: fofofoofyyooohhh! haha

Anonymous said...

nurull bile nk debab..hehehe..

N U R U L said...

anon: huuu~ taknaklah debab..haha ;)

Anonymous said...

kalo laki pas kawen debab..hehehe..