Nurul Sayang Kamu: Sedih Ade,. Gembira Pun Ade.. Sedih itu Ujian, Gembira pun Ujian..Yang penting, sentiasa beringat!

Sedih Ade,. Gembira Pun Ade.. Sedih itu Ujian, Gembira pun Ujian..Yang penting, sentiasa beringat!

Salam semua!! hyep hyep! rindu saya tak? tak rindu takpe.. majoookkk ahh! hummphh! ;( lama tak update blog sebabnye tak tahu nak story ape dah..dalam seminggu nie kannn, macam-macam jadi kat saya.. macam-macam perkara saya lalui..ade yang gembira, sedih, sedih sangat pun ade jugak..tapi takpela, saya cuma mintak doa semua kawan-kawan yang saya sayang, doakan saya kuat! doakan hati saya selalu tabah untuk tempuh macam-macam dugaan dariNya..doakan taw! pelisssss!! sebabnya sape lagi nak support saya ni kalau bukan korang-korang.. :) *nah! big hug!*


Harini saya masuk "lab" lagi.. terasa batak dan jakun sekali! weeheeehee..bukan saya sorang je tau yang jakun..kawan lain pun sama! almaklumlah, saya kan student business, manelah nak rase masuk lab macam student sains semua tue..kalau tanye student sains "ade class ke?" diorang jawab "taklah, ade lab!" waaahh! heran! tapi korang, saya bukanlah masuk "lab" untuk wat eksperimen tu..saya masuk lab computer je pun..hahaha sape gelak siaplah! meraselah jugak nak bangga diri dengan student sains..*akupunadelabjugak!ingatkorangjeade?* hohoho..~






1st time beli inner syria, memang jakun!
tengok orang lain beli saya nak jugak beli, dah beli tak pakai pun..




yang ni pulak tak boleh tipu tahap kejakunan saya sgt melampau.
yela, dpt dating dengan kanggaroo depan mata.
betul depan mata saya bukan mata mak limah jual jambu 88 tue. uiissh!



Hurmm.. rasa macam nak buat entry rojak campur! First nak story sikit tentang kesetiaan.. Penting tak kesetiaan nie dalam diri korang? Pada saya sgt-sgtlah penting.. sebabnye kesetiaan ni lah yang membuktikan kita ni seorang yang mudah goyah atau tidak.. Kesetiaan ni boleh jadi kesetiaan terhadap orang-orang sekeliling, boleh jadi jugak dekat binatang yang korang bela, kesetiaan terhadap jenama *haaa, yang ni tajuk lab saya!*, macam-macam lagilah.. Tapi saya cuma nak huraikan satu je..Kesetiaan terhadap pasangan..



Kenapa? Sebab saya ni seorang yang setia..*ahaaa, bestnya masuk bakul angkat sendiri!* takdelah, gurau je..tapi mmg betul pun, saya tak tipu..bila saya sayangkan seseorang, saya akan cuba belajar untuk setia..sebab saya pernah lalui benda ni 4 tahun dulu..bila kesetiaan saya selama ni dipermainkan..Ohh!! perit gila! Teringat time tu kredit abes, then terpaksa naik turun tangga dari tingkat 3 pergi public phone sebab nak settle masalah rumahtangga saya..*haaa, org lain naik turun mahkamah, saya naik turun tangga..bagus jugakkan? boleh meyihatkan badan secara tak langsung! hehehe..*




Second plak saya nak story tentang musuh dan dendam..Alhamdulillah setakat ni saya tak pernah bermusuh dan berdendam dengan sape-sape..*ke ade sape-sape nak ngaku dia musuh saya? ade tak ade tak?* Moga-moga takkan adelah.. :) yela, tak guna pun kan nak dengki-dengki ke ape ke..yang dah lepas tu lepaslah..jangan pernah ungkit ape yang dah jadi..Orang cakap "jangan toleh ke belakang lagi, fokuslah ke hadapan"..mane boleh tak toleh belakang, kalau dah pakwe korang duk belakang mesti korang nak toleh belakang jugakkan? alaaahh, takyah tipulah. eh, merepek pulak.. maksud saya kita kene jugak tengok ke belakang untuk ambil iktibar ape yang dah jadi masa dulu-dulu sebagai asas untuk kita bina apa yang berada di depan kita. *e'eehh.. skema pulak ayat nih..tak suke! * Ingat! jangan pernah putus asa! pegang kata-kata ni sampai bila-bila..!! oke?


Tadi saya baru dapat tahu emak kepada sahabat saya Rahazie telah kembali ke rahmatullah..saya sangat terkejut sebenarnya..baru semalam nampak dia happy-happy..tapi tulah, kita tak pernah nak jangka apa yang akan terjadi kannn?? esok lusa kita pulak mungkin? semoga Rahazie tabah dengan ujian Allah..Al-Fatihah..


Okelah, cukup sampai sini dulu..akhir kalam, hargailah mereka-mereka yang masih ada di sekeliling kita sebelum mereka tiada lagi buat selamanya..semoga ceria-ceria selalu ye kengkawan! bye! :) salam sayang untuk koranggsss!!

With love, Berys~

6 ORANG KRITIK:

Faizal n Fashitah said...

Alfatihah buat ibu kepada rakan awak. Semoga roh beliau dicucuri rahmat. Ermmm kesetiaan ni biasanya umpama macam bergambar dengan kangaroo la. Paham tak maksud saya? Aaa masih tak paham? ni nak kene posing byk2 kali dengan kangaroo ni baru la bleh paham kot hhee..

N U R U L said...

f&f: huuhuu..siyes tak faham.. :)

Anonymous said...

Hamba Allah: Hargailah pasangan kita sebaik mungkin..Kalau tergerak di hati hendak berlaku curang, maka ingatlah semula amanah yang Allah berikan kepada kamu untuk menjaga hati dan perasaan insan yang kamu ingin curangi itu..salam muhasabah..

N U R U L said...

to hamba Allah: thanx atas nasihat..insyaallah.. :)

lensa mata said...

yang hidup akan kembali gak pada-Nya...
er... bab rumah tangga tu, mmg perit la, tapi nak buat ape nak sedih lame2 ye dak?

N U R U L said...

amir: ye betul..setiap yang hidup pasti mati..

pasal rumahtangga pulak, heee..rasenye time tu cume Allah je yang tahu..tapi takpe, skrg dah besar..si dia pun dah ade teman istimewa, kawan baik sy sendiri lagi tu..haha..tak sangka! tapi sy happy untuk diorang.. :) hope, saya pun akan happy mcm diorang! hiks!!