Nurul Sayang Kamu: Yang patut dibesarkan, besar-besarkanlah yerk? selamat membesarkan!

Yang patut dibesarkan, besar-besarkanlah yerk? selamat membesarkan!

Salam hari minggu semua! hope semua sihat-sihat, gemok-gemok, buncit-buncit! yela, penangan open house sana sini kann?? mestilah kenyang.. perut makin ke depann..jalan makin ke belakang..erk? haha! bagus! ini memang mase yang sesuai untuk membesarkan ape yang patut dibesarkan! *ape yang patut dibesarkan? perutkah? hoho..ish3~*


Okelah, senanye entry kali ni just untuk merealisasikan impian sorang fan saya ni haa, eecheh! *sejak bile pulakkk ni ade fan? huh! setakat fan aka kipas kat siling tue adelahh..hurrmm* ade sorang kwn kat fb ni mintak saya share benda yang pelik-pelik pasal diri saya yang orang tak tahu..apesal lah kannn org suke tanye yang pelik-pelik eh? saje je kannnn? uiisshh! takpela, sayakan baik hati kannn..boleh je share tak kisah pun.. lagi pelik lagi unik! ye tak? takde jual kat pasar malam, kat bundle, jalan TAR..heee.. ;p


1. Bersila atas kerusi
Haaa..saya pun tak tahulah kenapa dan mengapa saya ni suke bebeno bersila atas kerusi.. tak kisahlah kerusi kayu ke, kerusi besi ke, kerusi sofa ke, asalkan namanya kerusi bukan bernama kekuda, confirmmm akan bersila.. bukan bersilat! tak kisah kat mane pun, dlm lecture hall boleh, kat cafe kolej pun boleh, mane-manelah.. nasib baik kat tandas takde yang namenye kerusi tandas, ade mangkuk tandas je.. kalau tak??? fikirlah sendiri yerk! :)



2. Tak makan kicap dalam botol curah kat nasi
Lagi satu benda pelik yang saya rase orang lain akan ckp *mmg pelik!*, saya ni tak makan kicap dalam botol then terus curah kat nasi.. korang faham tak? camni..korang tahu kan kicap botol? alaaaa..sejenis cecair berwarna hitam yang diperbuat daripada peraman kacang soya dan dimasukkan ke dalam botol kaca tue..sape tak tahu pergi google! haaa, saya tak boleh makan. sebab waktu kecik-kecik dulu mak selalu pesan jangan makan kicap nanti punggung jadi hitam!! entah, fakta ke auta saya pun tak tahuuuu..disebabkan takut punggung jadi hitam saya pun tak makan..!! haaaa, jangan nak imagine benda tak baik kat sini yea? blog saya untuk orang berotak suci saje..

tapikannn korang, saya makan kicap kalau kicap tue dimasak bersama bahan-bahan lain.. maksud saya macam lauk daging masak kicap ke, ayam masak kicap ke..haaa, yang tue saya boleh pulak makan..ish3..entah hape-hape entah! padahal bendanye same jerk.. :)


3. Air campur-campur tak boleh..air batu campur boleh!
Kalau bab nak order air pulak, saya ni alergic kalau air tue campur-campur benda lain..contohnye macam teh halia ke, teh 'o' ais limau ke, ape lagi ekkk?? epal susu, carrot susu, errmmm, tebu susu *ade ke tebu susu? ke susu tebu?* whateverlah, yang penting takde campur-campur benda lain..Kalau Air Batu Campur takpelah, dah namenye pun "campur" takkan nak wat asing-asing pulakk kan? hihi..


Cukuplah kott 3 je benda pelik yang saya rase nak share dgn korang..macam banyak lagi tapi yang tue citer dalam kelambu watpe nak share! haha..sibuk je nak taw hal rumahtangga orang..kekekeehh!! geli auuww! ;p




senanye, saya baru je balik dari seremban tadi, ade interview..dalam koc wanita yang saya naik tadi ade jugak lelaki.. sayang, muka dah hensem kacak bergaya, tapi buta huruflah pulak..adehhh!! nak panggil cik abg ke encik abg ye?* ke nak panggil diorang puan saudara??* haaa..tak ke pelikkk??

okelah, bye-bye! selamat meneruskan hari-hari mendatang..yoo! salam.. :)

with love..Berys~

13 ORANG KRITIK:

Mamek Eaturmusicx said...

aku pom penah termasuk dlm koc wanita. mase first-first masuk, sume tgk aku. rasa mcm dlm dunia ada aku sorang je laki, heaven2.. wkaka

N U R U L said...

mamek: hahhaa..camtu pulak ehhh?? takpela..skali skale jadi femes..oke jugak! wakakaka..! :)

Encik MT said...

yaaa...mariii...marii lah bersila atas kerusi ...seronok apa...kekeke

the bert said...

Bersila atas kerusi..camne lah klu atas kerusi interview..

N U R U L said...

en.mt: yaaaahh..mari-mari pakat ramai2x...!! haha.. :)

the bert: tula pasai..kalau dah terbiase susah nanti terbawak2x pulak..huuuu~

Faizal n Fashitah said...

Kalo dlm flight pun u bersila tas kusi gak yek?

N U R U L said...

f&f: haha..kalau boleh pun nak jugakkkk duduk bersila..apekan daya..seatbelt ketat sgt pluss sejukkkkkk dlm flight tue..huuuu~

Unknown said...

minum kopi pun sama gak org kata punggung hitam gak...
nak kena try naik koc pink ni sekali la nampaknya ahhahah
kumanx "Biggest Loser" entry

N U R U L said...

kuman: ohh ya?? nice info! baru taw kopi dgn kicap ade effect yg same..hohohhohoho... ;p

Fontonk said...

budak ppuan kelas aku slalu jgk besila atas kusi dlm kelas.
pastu jenis kaki tak cover bau dia. memang kena maki sorng2 dgn aku. haha

Peliknya tak makan kicap dalam botol, tapi makan lauk ayam masak kicap? haha
padahal sama je.

N U R U L said...

fontonk: hahaa..tu tak dpt nak tolonglah kann..nasiblah stokin dia tak basuh ke hape..haahhaha :)

tak suke kicap botol.. ;p

Unknown said...

akak pnggl mak nyah je hahahha

N U R U L said...

asyraf: hahaahaa..nyah kau dari sini..patut kot camtu..haha :)