Nurul Sayang Kamu: Bila berbicara soal cinta.. ;)

Bila berbicara soal cinta.. ;)

Kadang-kadang saya benci dengar perkataan cinta..Entah! sebab cinta je hati kita jadi sakit..sebab cinta jugak hidup kita musnah..sebab cinta ade orang sanggup mati..sanggup tikam sana sini..sanggup ikut laki orang, lari pergi seberang..ape ade kat seberang? bukan seberang prai oke? Huh! Bila bercinta, semua orang nakkan kesetiaan..kejujuran..kadang-kadang kita cakap kita cinta dia..tapi kita tak jujur pun? Kita curang! Kita pasang spare part dua tiga empat..tak ke gila namenye! Kita cakap kita cintakan Allah, cintakan Rasullullah, tapi kita tipu..kita tak jujur pun sebenarnye..kan? kan? Bila cakap soal cinta pada manusia pulak, lagilaaa..takkan habes kalau nak discuss benda nie..banyak pulak cabangnyeeee..heee ;)

Bos Besar belanja air kelapa muda..sayang pulak nak buang kelapa nih..

hehe Kau tengok betapa I menghargai pemberian orang..hoho ;)


Lucu pulak rasenyeeee..tetibe je menaip pasal cinta cintun nie..*cheh! Macam tak biase..haha* Lumrahkan bile mula-mula bercinta semuanya indah..Semua jadi kuat dengan tibe2! Kuat sms, kuat calling, kuat menopup, kuat berbelanja, kuat makan, kuat berangan..haiyoooo! Paling tak best bile sekejap-sekejap mesej:

“awak saya nak makan..” seminit kemudian “awak saya tengah makan..” 2 minit kemudian “awak, saya dah abes makan..”

Tak pulak lepas abes makan tue send mesej “awak, saya dah cuci pinggan yang saya guna untuk makan.” Hurmm..kalau dapat kat I tak tahulah nak kate apeeee..hihi! untunglah kau kalau dapat laki yang basuh pinggan lepas makan..pastu send mesej..haha..nak cakap dia rajinlah tue.. ;p

Persepsi orang tentang cinta mungkin berbeza..jangan protes pulak ape yang saya tulis nie..saje suke-suka nak share..kalau tak bersedia, baik jangan cuba-cuba..bahaya! Benda nie melibatkan hati dan perasaan..tak baik tau mainkan perasaan orang lain..kau bolehlah cakap sebab kau tak rase..meh try tengok, sekali kene kat batang hidung sendiri..boleh dapat sakit lembu gila tau! “huh! Ape benda sakit lembu gila tue? Korang taw?” aku tak taw! Heee;)

Okelah, esok-esok kite sambung lagi yea? Tata titi tutu.. Wassalam

p/s: tengok kat follower tue dah bertambah..thanx korang-korang yang sudi follow belog nie..tak mintak pun korang follow..saya hargai sangat! Sayang korang lebih-lebih! ;)


Cinta I tak boleh dibeli dengan ferrero rocher nih..

Ni semua dunia je..hehe kau jangan mimpilah! Bye!


1 ORANG KRITIK:

HaNa Hani said...

haha
bese la
1 2 3 bulan pertama memg semua nk report
pegi jmbn pown nak report gak
masok 4 5 bulan kemudian
mule la ase bosan semua
^_^