Nurul Sayang Kamu: 11 mac 2012

11 mac 2012




Nurul jarang bercerita tentang kisah cinta nurul dengan si dia. Jarang sekali nurul mengupdate entry ke mana nurul pergi dengan si dia. Dating pakai baju apa? Tengok wayang cerita apa? Shopping di mana? Makan apa? Mungkin ada dua tiga cerita tentang si dia. Itupun dengan keluarga. Ke sungai congkak untuk berkelah. Ke Pantai Morib menyambut hari lahir. Hari Konvokesyen UKM.
Sebab sapelah nurul ni untuk orang tahu kisah cinta nurul kannn??? Nurul bukannye artis atau selebriti. Bukan anak Dato atau Menteri. Bukan juga model atau angkasawan negara. Hanya orang kebanyakan yang menjalani rutin hidup yang biasa-biasa. Berasal dari sebuah kampung kecil. Berkerja kuat mencari rezeki. Berjalan-jalan di shopping complex dengan gembiranyaa tanpa perlu bodyguard yang badannya berketak-ketak di kanan dan kiri. Jauh dari lensa camera dan Michael Wee (wartawan melodi). Seronok bukan jadi orang kebanyakan ni. Lebih privacy gitewww! Hiks!
Cuma harini 11 mac 2012. Genap setahun si dia melamar nurul. Eceeehh! Rase terpanggil untuk mengimbau kenangan lalu. Pada yang masih ingat kisah bagaimana si dia melamar, terima kasih. Yang mungkin tidak ingat atau tidak tahu, boleh klik sini. Lucu jugak bile dikenang-kenang. Masih terbayang-bayang seorang apek penjual bunga berkepala botak membawa jambangan bunga mawar beserta kad. Dengan orang yang sangat ramai ketika itu. Oh, sangat malu. Jangan salah faham ye? Bukan apek itu yang melamarku. Si dia mengirimkan jambangan bunga itu melalui apek penjual bunga. Heee ;)

Sebelum ini kami hanya kawan biasa. Entah macamane, nurul tersedar kewujudan si dia yang banyak menolong nurul ketika waktu-waktu susah dulu. Waktu nurul memerlukan seorang sahabat yang boleh mendengar celoteh nurul, tangisan nurul, waktu nurul ingin berkongsi masalah. Dia ada di situ. Walaupun hanya dari jauh. Tapi dia ada, tetap setia di situ. Dan dia sedang “membantuku”. Yang nurul tidak tahu sedikit pun ketika itu dia sedang berusaha “membantuku”. Allah itu Maha Mengetahui. Dia beri sedikit ruang untuk si dia melahirkan sebuah rahsia yang selama ini tertutup rapat. Sangat rapat. Rahsia itu, biarlah nurul dan dia saja yang tahu. Hehehe. Dah kate rahsia, tak boleh lew bagitaw. Setuju?

Untuk insan yang bernama syafiq shohaimi: *ececceeehh!! Segan senanye! Hiks!*

1.   Terima kasih sebab selalu ada untuk saya! Tak kisah awak sibuk macamane pun, meeting sane, meeting sini. Jumpe klien sane, jumpe klien sini. Discussion itu, discussion ini. Projek itu, projek ini. Kursus sane sini. (Nampak tak saya cube perli kesibukan awak selama ni. Hahaha) Tapi awak selalu berusaha untuk ada di situ macam dulu-dulu awak ada untuk saya.

2.   Saya mintak maaf sebab selalu sangat cari gaduh. Ngadee kann? Tapi awak tak pernah marah. Selalu sangat bersabar dengan saya! Selalu mengalah dengan saya. Saya selalu nak menang. Awak selalu buat-buat kalah. Even sepatutnye awaklah pemenang!

3.    InsyaAllah, lepas kita “terikat” nanti. Awak peganglah amanah mak ayah saya sebaik mungkin! Jangan sia-siakan saya. Jangan dera saya. Selalu solat jemaah same-same. Bacakan doa tido untuk saya tiap-tiap malam. Bagi mak ayah saya cucu soleh solehah taw! (sedih pulak. Tssskkk!)

4.   Terima kasih untuk fresh flowerssss yang awak selalu bagiiii. Rajin! Saya masih simpan semuanyaaaaaa sampai sekarang! Kalau ade duit lebih awak buatkan saya satu muzium boleh? Nak simpan barang-barang yang awak bagi elok-elok. <3

5.   Walaupun saya tak perfect sgt, tapi saya cube semampu saya untuk bahagiakan awak. Saya cube untuk setia dengan awak sampai bila-bila. Saya akan jadi isteri yang baik untuk awak. Jaga diri saya untuk awak. Jaga awak macam saya jaga diri saya sendiri. (Oloooloo.)

6.   Terima kasih untuk nasihat-nasihat awak. Saya save semuanya dalam memorycard. Malangnyee, memory card sudah rosak. Hihi. Oh, dalam ingatan jugak sudah disave. Malah selalu diupdate. Heeee ;p


Cukuplah 6 perkara. Yang selebihnya bagitaw kemudian. Untuk mereka-mereka yang selalu mendoakan, terima kasih. Untuk selalu yang bertanya bila nak kawen bile nak kawen, terima kasih jugee! Heee. InsyaAllah. Perancangan itu ade. Mungkin bulan depan? Tahun depan? Sape tahu kan? Allah je yang Maha Mengetahui. Benda baik ni memang kene cepat-cepatkan. Cume masing-masing sedang mebina kerjaya sekarang ini.. Anda-anda jangan lupe teruskan berdoa agar Allah bagi kami rezeki yang melimpah ruah. Amin Amin Amin.
Lepas dah habes taip semua ni baru tersedar! Betul ke dah taip semua ni. Oh! Alamakkk! Baru teringat sepupu dua pupu pakcik makcik jiran depan umah ade bace belog nih. Caneee caneeeee?????
Dah kene usik dengan sepupu aritu, “akak bace blog kau! Muar dekat maneee?” Gulp! Untuk makluman hadirin dan hadirat yang dihormati sekalian. Cume family je yang tahu pasal nurul dengan syafiq. Sepupu, makcik, pakcik tak tahuuuu pun. Akan ku cube sorok seboleh yang mungkin. Hihi.
Semalam, sempatlah jumpe syafiq. Syafiq datang banting, pastu kitorang Pergi Jusco Bukit Tinggi. Pergi tengok wayang, makan-makan, then sempat jugak cari barang untuk hari tuuuttt! Eheh! :)

Our breakfast! Donuts yang sweet!


Comot! Dah besar pun makan comot! Hihi

Menggilaaaa! Ahah!

Sopan kan I, berbaju kurung lagi tew! Ehehe! Sebenarnye, semalam nak singgah wedding kawan, tapi tak jadi pulak. Harini baru pergi.
Tu yang pakai baju kurung tuh. Hihi :)


Present present! Masuk bab present pulakk! Eheh!

Yang ni nurul bagi untuk syafiq!
Serius taknak bagi syafiq bukak dulu, tunggu die balik rumah baru bukak! Ekekkee!

Yang ni syafiq bagi untuk nurul! Ade gmbr dlm glass frame, coklat dgn famos amous cookies! Nyummy! :) tenkiuuu!!


Okelah, sangat panjanggg bermeter-meter entry kali nih. Harap tak bosan membace! Thanx my lovely followers and silent readers!

Salam sayang! Wassalam.
Note: Counting days! :)