Nurul Sayang Kamu: Hepy Merdeka Day..!

Hepy Merdeka Day..!



Malam 31 0g0s 2009..aku duduk kat umah jer..tgk tv!
sume channel citer sal merdeka..
nak kate aku nie jiwa patriotik sgt,,tak jugak..
tapi aku tgk lar jgk cite sal merdeka..
mula2 tgk mcm bosan..tapi bile dah duk dpn tv dekat stgh jam..
last2x terpk gak.."best jgk cite zaman dulu2 nie.." hehehe
jiran2 sebelah bukan main meriah lagi dengan bunyi mercun diorg!

me: "uiit budak2 kecik! belum raye lagila...
ape nie bising2 main mercun!
kene tangkap polis baru taw!!"

sekali kedengaran suara yang menjawab:

suara: "ni bukan budak2 kecik..
ni bapak budak yang main mercun..nak join ke??.."

haha..bapak budak upernye..silap tegurla pulak..
terkekeh2x aku gelak..
malu lar..nasib baik jiran aku nie sporting owgnyer..
ape2 pun..taklah aku rase sunyi sgt time malam2 camnie..
tgk org main mercun..nak join tapi sorg2 jer pempuan..
seganla pulak!
tengok jela..ngee~ rasa meriah!!
Rase nak jerit jer merdeka kuat2!!
ermm..sempena merdeka nie..
wish u all heppy merdeka day!!
berdoalah banyak2 agar negara kita aman sentiasa..
dijauhkan dari bala bencana..
lagi2 merdeka di sambut dalam bulan puasa..
penuh bermakna tue..amin~


0 ORANG KRITIK: