Nurul Sayang Kamu: Kepada lelaki-lelaki...

Kepada lelaki-lelaki...

Saya tak suke bile lelaki tue..

tinggikan suara.
tawlah suara ''macho''.tapi kalau tinggikan suara just nak tunjuk ego, tak eloklah.

mengongkong.
belum kawen dah nak kongkong hidup sy.
itu tak boleh.ini tak boleh.ish! rimas.setiap tmpt nak pegi pun kene gtaw.
apelah.sibuk jer nak taw! wekk!!

kuat cemburu.
sikit2 nak jelez.lau betul syg, kenelah trust kat sy.
hahahaha.sy ni setia tau..=)

panas baran.
nie lagi satu sy tak suke.
kuat marah.walaupun benda kecil jer.
ish..takut! silap2 nanti bercop 5 jari kat pp sy.
apelagi...laaaaaarrrrrrrriiiiiiiiiii........

kaki merokok.
anti sesgt kaum nie! berasap ke sana sini.
naik lemaslah. tak syg duit ke? bakar hari2 duit tue.
baik blanje sy makan chicken chop!

suka cuci mata.
Pantang jumpa perempuan cantik mulalah mata tu macam nak terkeluar.
ape? sy nie tak cukup cantik ke? ha?
(prasannye sy nak org ngaku sy cantik.tp sekali sekala ape salahnyer..hehe)

perasan.
Bukan semua pempuan memandang pada paras rupa(sayalah tue!!),
kalau dah terlebih-lebih perasan tu.
ada yang nak kene kutuk dari kene puji.hahaha sedarlah!

pentingkan diri sendiri.
lelaki selalunya tak mahu mengalah.
semua dia jer yg betul.takpelah.tak kisahla.
sy bg chance lah.hehehe (baiknye sy nie..)

pengotor.
setgh lelaki tak sedar yg diri mereka ni pengotor.
Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata.
Yarkkk!!! gelinya sy dgn kaum nie.
Ada gak yg jarang basuh seluar.
pakai baju yg sama berulang kali.
tak pakai deodarant.badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar.
Entahlah..hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.

tak tahu menghargai.
Ssh nak jumpa lelaki yg tahu menghargai perasaan org lain.
Apa salahnya sekali-sekala tnjukkan sikap kamu yg menghargai.
tak boleh ker??

tapi sy tak amek kisah sgt pun ciri2 lelaki idaman nie..nie lecturer international business sy suruh sy berangan tentang karakter lelaki idaman sy...uisshh~ dia kate " please dream!!"
so, hope die puas hati.. ( puan zizah..sila baca..sy tag kamu di sini..!!)

p/s: meh amalkan minum susu + madu..sedap~ nak bagi kulit licin,gebu dan berseri~


1 ORANG KRITIK:

hudalulu said...

banyak yang kita inginkan dari pasangan kite..
tp pernah tak kiter terpikir
layakkah kiter tok berdampingan ngan orang yang kite pk die begitu sempurna???
kesimpulannya,terima dengan ikhlas wlau siapa pun pasangan kiter nanti..
kan3...

renung2kan dan selamat beramal~~~ =)