Nurul Sayang Kamu: Nak touching boleh tak?

Nak touching boleh tak?

Entry kali ini tulus lagi suci, lahir dari hati. Sepanjang 21 tahun saya hidup dekat muka bumi nie, dah bermacam-macam perkara saya alami. Yela, ape yang terbuku dalam hati nie, takde sape pun yang tahu melainkan Allah. Mungkin orang kat luar sane tak pernah tahu ataupun mungkin tak ingin nak ambil tahu. Macam-macam orang bercakap pasal saya, yang baik-baik orang cakap Alhamdulillah, tak kurang jugak orang cakap yang buruk-buruk. Takpee, bukan saya tak tahu. Saya tahu tapi rasenye lebih baik diam. Tak kurang jugak orang yang dengki, sakit hati, iri hati segala macam penyakit hati. Satu je nak bagitau, kita semua ni same je, yang membezakan kita kan cuma amalan kita.


Mungkin bile dekat luar, orang tengok saya happy, senyum, melawak. Yea! Memang saya sukakan keceriaan! tapikan, dalam hati nie cume ade kesedihan, kesengsaraan, kecewa, pedih, sebak. Kawan-kawan pesan dekat saya jangan hiraulah ape orang lain nak cakap, kalau dah penat nanti berhentilah mulut-mulut tue. Memang saya tak hiraukan, tapi saya takkan sekali-kali biarkan! Itu bukan saya. Yela, mulut orang memang kita tak boleh nak tutup tapi kenapa kan, kita ni perlu jadi talam dua muka? Talam bermuka-muka pun ade. Hish!


Saya rasa dalam hidup ini, saya jadi orang yang banyak mengalah. Mengalah dalam semua perkara. Mengalah dalam persahabatan, mengalah dalam percintaan, mengalah dalam kemarahan. Kadang-kadang saya rasakan manusia nie sangat kejam! Takde hati perut. Tak bertanggungjawab. Mulut manis! Bile kita cakap orang lain hipokrit, kadang-kadang kita tak sedar yang diri sendiri hipokrit. Tapi pada saya hipokrit tu perlu, untuk tegakkan kebenaran, untuk beri kesedaran. Tipulah, kalau ade orang kat dunia ni tak pernah jadi hipokrit. Orang fitnah saya macam-macam saya sabar. Orang cakap itu ini, saya sabar. Saya dengar dan saya tahu. Orang cakap saya perampas! Oh, sedih! Padahal orang tak tahu cerita sebenar. Suke taw tuduh kiteee. Pedih taw hati kite! Eiii! Tak suke!


Kenapa orang tak pernah nak nilai dari site yang positif? Kenapa kita nie orang melayu suke nak menjatuhkan antara satu sama lain? Sedihlah tengok bangsa kita macam nie. Beb, bangunlah! Kita ni satu bangsa kot. Ibaratnye macam adik beradik. Tak sedih ke tengok? Touching sikit-sikit pun takkan takde beb? Satu prinsip saya yang saya nak sangat-sangat buktikan dekat semua orang “sekali saya dijatuhkan, berkali-kali saya akan bangun!” tengoklah nanti!!!!


“Ish, kenapalah aku taip benda alah nie. Pelik lah.” (Monolog)


Rase nak tembak je sape yang pot pet pot pet tuh! bannggg bannnngg!


Oh, kalau ade yang nak tahu Den pernah nangis dekat tandas foyer kolej aminuddin baki tue. Time tuh dah tak tertanggung lagi. Den lari-lari pastu Den jumpe tandas,tempat strategik nak lepaskan air mata nih. Isk3 ;( Den jugak pernah tawaf satu UKM, cheh! Sambil nangis-nangis! Susah betul jadi orang yang banyak air mata nih. ;p


Dulu I ade sorang kawan nie, I tak taw kenapa semua orang benci sangat kat dia. Sedangkan dia dah banyak berjasa. Hanya sebab kesilapan kecil je, sampai sekarang ni die masih dibenci. Walhal, kesilapan tue semua manusia pun buat. Commonlah, tak perlu nak hukum orang sampai camtu. Buka minda, buka hati, pergi check mata, pergi check hati.

Korang, I mintak maaflah. Tak sengaja taip entry touching cenggini. Maafkan yea?????


p/s: dah sampai UKM! yippiii! happy sgt-sgt!


5 ORANG KRITIK:

panda said...

tawaf ukm erk..nangis2 lak 2.kesian

Anonymous said...

tape..saye bc pown touching.sabo2

Liquid said...

incek liquid pon kadang2 touching gak uhu

N U R U L said...

panda:a'ah..kesian kan i? huu~

anon: dah banyak bersabar..thanx!

liquid: sameeelaahhh.. ;)

Anonymous said...

=)