Nurul Sayang Kamu: Tahniah, awak pregnant!

Tahniah, awak pregnant!

"Tahniah Encik! Isteri encik hamil! Encik bakal jadi bapa!" Kate doktor.

Okay. Itu ayat dalam drama-drama di Malaysia. Cliche sangat. Kan? Haha. Realitinya takdelah macamtu sangat pun. Ini pengalaman aku. Masa mula-mula dapat tahu yang aku pregnant, aku macam tak percaya. Eh, betul ke? Macam eh eh eh. Mengandung dah ke? Tak kot. Betol kot. Huhu. Takutnya. Bila fikir-fikir balik, macam lucu pun ade. Biaselah, first time kannn?

Aku cakap kat diri sendiri, relax! Jangan panik. Kita tanya pakcik google! Mula-mula aku google pasal tanda-tanda awal kehamilan. Bile bace, eh macam betul je pregnant. Tak puas hati, then ajak husband pergi beli pregnancy test kat Watson. Akak cashier dekat Watson tu nengok aku pelik semacam je. Agaknye muka aku ni mcm budak hingusan lagi kot. Beli pregnancy test pulak tu. Hemmphh. Time nak bayar tu, saje je aku tunjuk jari jemariku yang berbaki inai. Haha. Kalau tak nampak tak tahulah. Nak je bawak sepanduk "Just Married!" Hiks! ;p

Aku beli macam-macam jenis pregnancy test. Yang strip sampailah yang digital. Hehe. Nak double confirm katenyeee. ;) Dengan excitednyaaa, pagi-pagi lepas subuh aku pun trylah check! Masa tunggu line keluar, nevesnyaaa ya ampunn. Campur aduk perasaan ni. Positif ke? Negatif ke? Huu..

Double line! Maknanya positif! Hohoho Aku test banyak kali for the next next next next day pakai strip ni. Hasilnya tetap sama. Hehehe.




Tak puas hati jugak, selang berapa hari guna yang digital pulak. :)
Hasilnya....


Gambar waktu 1 Ramadhan tahun lepas. :)
Alhamdulillah, lega sikit. Time ni rasa Ya Allah, Subhanallah! Sebak campur gembira campur terharu. Tsskk. Seminggu lebih tengok husband asyik senyum sorang-sorang. Heee ;p
Tapi aku dengan husband simpan berita gembira ni berdua je dulu. Sebabnye segan nak bagitahu mak ayah. Haha. Pastu macam nak feeling-feeling gembira berdua dulu. Lama jugaklah pendam. Nak betul-betul confirm, kitorang pergi klinik jumpa doktor. Doktor cakap, betullah pregnant, dah 5weeks dah. Alhamdulillah. Rase nak mengalir je air mata ni. Doktor scan, tengok dekat skrin alalalaaa cinonet jeee, baru 5 weeks so nampak macam sebutir kacang. Dalam hati ni rase Ya Allah, ajaibnyaaa.. Besarnya Kuasa Allah. :)

Sepanjang perjalanan balik dari klinik tu, asyik senyum-senyum je. Heee. Masing-masing layan perasaan sendiri. Tinggal nak bagitahu mak ayah je. Mula-mula bagitahu mak ayah muar, pastu bagitahu mak ayah banting. Alhamdulillah, semua orang gembira dengan berita ni. Tugas aku, jaga kandungan  ni elok-elok, yela sebab terlalu awal, kandungan tak kuat lagi. Aku dan suami decide nak senyap-senyap je dulu. Cukuplah family je yang tahu. Hehehe. Tapi ramai je kawan-kawan yang dapat teka. Kami aminkan sajeee. Hihih. ;p

Awal-awal pregnant sampailah 3 bulan, macam biaselah, alahan. Makan je muntah, muntah je makan. Hohoho. Peritnya Allah je yang tahu. Time tu barulah rase macam ni dulu rupenye mak aku rase masa mengandungkan aku. Padan muka aku! Haha Timbul rasa insaf sekejap. Hukhuk.
Pastu alah bau tumis, bau minyak, bau bawang, bau suami, bau perfume. Macam-macam bau tak boleh. Tak boleh masuk dapur. Tak boleh basuh pinggan. Tak boleh tengok makanan bergoreng. Semua tak boleh. Sedihkan?
Masuk bulan keempat, tu diaaaa selera makan datang bertingket-tingket. Kira qada' balik selera makan untuk 3 bulan pertama tu. Haha. Pastu berat naik mendadak-dadak. Dah kene marah dengan nurse pulak kat klinik. :(
Dan akhirnya, semua itu dapatku tempuh, dapat ku tepis dengan jayanya! Ewaaahh! Happynyaaa! Alhamdulillah, sekarang dah 36weeks. Excitednya nak jumpa baby. Harap baby sihat, cukup sifat, lahir dengan mudah. Amin Amin Amin.

Semua orang tolong doakan yea? :) Nanti kite belanja cokelat pepero! Hee ;p
Okaylah, nanti-nanti sambung cerita lagi. ;)

3 ORANG KRITIK:

Pejalan Blog said...

Wah dah 36 weeks! Semoga selamat melahirkan, rasa cepat je masa berlalu dari zaman uni sampai sekarang follow blog nih!

Rina Ellisa said...

semoga baik2 saje awak.. Amin :)

mizzbutterfly said...

weee...betul la kan aku teka time kita jumpa waktu faz kawen tu...nurul dah pregnant kan...hikhikhiks...yakin sgt da time tu... :) tapi aku paham...mesti nurul n syafiq nak save dulu cita ni :) moga mudah semua urusan sayang...