Nurul Sayang Kamu: Sape Paling Jahat? Emaknye si Syaitan ke Bapaknye si Syaitan?

Sape Paling Jahat? Emaknye si Syaitan ke Bapaknye si Syaitan?

Salam..hye korang!! camne dgn puase korang? oke kah? terawih dah ade yang lopong tak? saya? heeee..terawih dah terkorban sehari sebabnye tersyahidddddd atas katil..huhu :( tapi takpelah kan..terkorban bersebab..memang tak dpt den nak nolong daa..mane taknye berbuka dgn banyak plus musim hujan sekarang nie kan so kepala pun cam pening-pening itik camtu so gedebaaamm tidoooo..masyaallah..syaitan itu maha kuat..*eh, ade syaitan ke bulan pose nie? haaaa..salah sendirilah kott..asyik nak salahkan syaitan je kesian syaitan tue dala die memang jahat..isk3!*


Okelah, takde nak story ape pun..kali nie just nak share something yang korang tak tahu tentang diri saya ni haa..cheh! perlu ke semua nie? entah! perlu ke? hoho..takpelah kan.. :) *senanye tak tahu dah tulis ape..kering ideaaa...*


# Asal dari Banting, lahir kat Banting, rumah di Banting, rumah nenek belah emak ngan belah ayah semua di Banting, rumah pak sedara ngan mak sedara pun di Banting..haaa! bayangkan kaum kerabat semua duduk Banting..boleh bina Istana Takeshi nie..erk? kaitan?
# Saya nie berdarah Melayu+Jawa..atok saya dari Indonesia..yeke? yelaa tuee, emak saya yang cakap..nama atok saya pun pelik..Pawiro Bin Mindikromo..unik tak unik tak?
# Dekat rumah tue saya anak yang paling rajinnnnn!! ini fakta! sebabnye dalam diri saya nie memang ade satu sifat yang tak boleh tengok emak saya buat kerja rumah sorang-sorang dan indirectly perasaan simpati tue termuncul so saya terus terajin dan tertolong emak! heeee..~
# Saya ade 3 orang adik..semua jahat! haha..sorang adik perempuan lagi 2 orang lelaki..yang perempuan tue keras kepala sikit *keras kepala byk kott!*..yang lelaki number 3 muka die mix china sikit, yang last tue mix indiaa..hahahaha..hebat tak?? 1 malaysia tueee..
# Saya ade seorang emak dan seorang ayah..emak saya baru 39 tahun..ayah saya 48 tahun..semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki yeee emak dan ayah!
# Saya tak makan timun! kalau beli burger mesti saya cakap "kak, nak burger daging cheese taknak sayur satu ye!"
# Waktu tadika dulu saya penah suke dekat sorang budak nie name die Saiful! suke main same-same dengan die..sekarang kat mane ntah! tak pernah jumpa..huk3!
# Time sekolah rendah saya pernah kene rotan teruk dengan guru besar, sebabnye saya buang sampah dekat penyodok sampah..yela, saya tgh asah pensil saya, tapi time tue takde tong sampah..so, saya buanglah dekat penyodok sampah..tibe2x guru besar lalu terus kene marah ngan kene rotan kat tangan..panjang sampai lengan! huk3!
# Waktu darjah empat, saya pernah kene cubit dgn Cikgu Santhira, cikgu India ajar English..time tue exam, die kata die nampak saya meniru..padahal saya tanye kawan sebelah.."jiha, dah pukul brape sekarang? aku tak bawak jam lah.." issshh! malu dgn pakwe saya..hehe :p
# Surat cinta pertama saya dapat time darjah 2..nama dia Azizi..saya ingat lagi ayat dalam surat tue! "awak, saya suke tengok awak..hari-hari saya tengok awak, awak jangan cakap dengan mak awak tau yang saya suke awak" tulisan dala buruk gila, tak sudi saya nak terima.. (^.^)
# Saya dulu pelajar pintar, kira student yang ditarget untuk dapat 5A dalam UPSR..huh!! bangga gila time tue..yela, nama saya siap ditampal kat board satu sekolah tue, sape tak bangga! mak saya lagi bangga! haha.. tapi tak dpt pun 5A! haha..sia-sia je cikgu tampal name tue..4A je sy dpt!
# Saya start pakai tudung time darjah empat, kisahnya bermula bile ustazah cakap "kamu kalau pakai tudung mesti cantek!" pastu esoknya pergi sekolah saya terus pakai tudung! haaaa, yang peliknya kawan-kawan perempuan saya satu kelas semua pakai tudung keesokan harinye..sgt lawak! heeee..(*>*)
.
.
.
stop kejap, makan tart keju choc nie..nah! amek sorang satu jangan berebut yea.. :) *saje je nak bagi korang terliur! menguji keimanan bulan pose nie haa..*




.
.
.
oke, sambung balik..

# Dulu belajar kat Matriks Melaka! best! waktu belajar saya yang paling berkualiti time kat matrik tue lah..entah! setiap masa memang dgn buku jeeee..sampaikan saya dapat 4 flat! bangga lagi di situ!! thanx cikguuuuuu matrikssss! :) *bijakkan saya nie..??*
# Bad habit saya, saya nie boros! dari dulu lagi boros sgt..camne ntah nak kawal bad habit nie..smpi skrg still boros lagi..
# Lagi satu saya nie ade satu sifat pelikkkk..haaa..saya suke sgt membeli tapi tak sukeee pakai and gunekan barang-barang yang dibeliii..kenapa yer? jadi masalah bile almari saya tak muat dah untuk simpan baju2x tue..pssstt:boleh tumpang kat almari korang tak? ;p
# Warne fav waktu sekolah dulu hijau! sebab dulu rumah sukan saya hijau, and 5 taun berturut-turut rumah hijau menang! pastu saya suke pink pulak..pastu suke purple..sekarang saya suke yellow!! tapi selalu pakai baju hitam dgn brown..camne tue?? wane yellow takde pun..
# Saya nie ade adik-adik yang habit diorang tak sukeee sidai towel after mandi..jadinyeeee, setiap kali lepas adik2x mandi mesti saya akan jeritttt...."afiqqqq....fahmiiii...sidaiiiii towel koranggggg!" tue kalau saya dekat rumah..kalau tak, emak yang jeritt..kesian emak!
# Sampai sekarang saya still tak reti naik moto and naik kereta..jelesss tgk kwn2x sume dah ade lesen..nak start moto pun saya tak reti..huuuu~
#Untuk pengetahuan korang, UKM nie my 2nd choice! 1st choice saya pilih UM, nak buat camne maybe sy tak cukup pandai kott nak jejak kaki kat UM tue..ape pun, UKM is the bestttt!! yeeah!

Cukuplah kott..macam dah banyak sgt saya dedahkan identiti sebenar saya..if ade nak tanye pape, saya ade bukak kaunter pertanyaan 24 jam..heeee.. :) okelah, mahu stop kat sini dulu..nanti kita sambung lagi eh? bye! salam sayangggg untuk koranggg!! ;p

25 ORANG KRITIK:

kucokelat said...

wahhh.. sedap nye keju choc dlm pic

N U R U L said...

qu: hehee..terliur erk?? takpe, buka nanti g beli kat bazar.. :)

IkaAR said...

banyak gak fakta2 lama yg ko ingat.. akk ni byk wayar dlm kapla putus.. byk kenangan lama dah yg hilang..

saya_arief said...

cobaaan..
:D

ENCIK TIKUS said...

semua yang nak di tanya semuanya sudah di jawab. errrrr -_-"

N U R U L said...

ikaar:semua still ingat coz ape yang jadi tue semua kenangan yang manessss! hehe..insyaallah takkan lupee.. :)

arief: sabo byk2x yea? boleh tambah pahala..;p

en.tikus: haha..baguslah..lalalaa..~

Unknown said...

mcm belum masak jer tart tu,sepatutnya warna gelap sikit

N U R U L said...

najib: maybe effect camera kott..huuu~ :p

LaDy DeLLaZ said...

kuih tat tuh buat sendiri? ngee~
mane resepi...? :(

Syai Ibl said...

kesian pulakk die kat syaitan musuh durjana anak Adam.....

Anonymous said...

u ni oniomania ni..sape nk buat bini sile jd kaye dulu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Oniomania

Miss Z said...

Ape jadi kat Azizi? =)

N U R U L said...

kak dell: kuih tart tue ade resepi..akak nak ke?? boleh..nanti nurul msg kt fb..heee..~ :)

syai: eh eh!! tak pernah kesianlah..tue saje je..uhuuu~

miss z: azizi tue sekarang jadi bestfren jee...kadang2x jumpa jugak die..coz rumah kitorang pun dekat jee..die org pertama bg nurul surat cinta! haha.. :)

anon: huh! pe benda tue?

Anonymous said...

ketagihan nak shopping

N U R U L said...

anon: Ooooo..oniomania tue maksudnye ketagih nak shopping..thanx! new word!

LaDy DeLLaZ said...

huuu.. nk resepi kuih coklat hangus tuh.. :P

Khairie said...

Aisey..start kereta mesti reti :P

N U R U L said...

kak dell: okehhh!! kene balik umah dulu, bukak buku resipi..heeee~

khairie: hahaha..boleh tapi teragak2x.. :)

Anonymous said...

kawen datuk k je la..bile siti da kedut2

N U R U L said...

anon: haaaa?? knp plak datuk k?

Anonymous said...

datuk k leh bagi gudang 10 bijik simpan brg2 huaaahauahauahaaa

N U R U L said...

anon: ohhhhh..ingatkan hape..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
sukemakan said...

haha...comei la awak nie...

ps: saye pon suke membeli n xpakai..haha! pastu bile nk jenjalan mesti beli lg baju baru...haha~

N U R U L said...

sukemakan: hohoho..thanx for the compliment!! :)

kenape eh?? pempuan mmg camtu kott? hahahahaha..;p