Nurul Sayang Kamu: Orang ini yang wajib kita ingat waktu hari kelahiran kita.. :)

Orang ini yang wajib kita ingat waktu hari kelahiran kita.. :)

Bile ditolak campur darab bahagi kuasa dua semua adelah lebih kurang 12 jam lagi untuk saya menghabiskan baki masa hidup di umur 20 tahun nie...isk3.. Ohhh! sudah anak dara rupenya saya nie.. e'eeeehhh, kenapa saya baru sedar!! Setiap kali 2 oktober mesti saya akan menangis! yea! menangis..kenapa? sebab saya terharu..terharu teringatkan pengorbanan seorang wanita bertarung nyawa untuk melahirkan saya ke dunia ini..emak! terima kasih! mungkin esok saya akan menangis lagi? mungkin.. okelah, mukaddimah kene bagi touching sikit biar korang insaf.. ! :)


Entry kali ni khas untuk emak saya! yeeeyyy!!





"Rase macam nak culik emak bawak larik dari rumah..nak spend time dengan emak lama-lama..peluk emak erat-erat..cium tangan emak, cium pipi emak..teringat pelukan emak waktu nak lepaskan kakak ke Australia dulu, rase sebak sangat..emak peluk lain macam je..serius rase lain sgt..mungkin itulah perasaan seorang wanita bergelar emak..berat je hati nak pergi time tue..hurmm, agaknya bile saya dah berkahwin nanti macam manelah kan? emak lepaskan tak kakak pergi? Yela, saya anak yang pertama dilahirkan dan mungkin saya juga anak pertama yang akan meninggalkan rumah emak dan ayah.."






"Emak ingat tak dulu, kakak pernah gaduh dengan emak? tak tegur dengan emak 2 hari? Time tue kakak sangat ego!! entah! kakak marah dengan emak sebab emak tak bagi kakak join nasyid dengan kawan-kawan..emak tak cakap langsung dengan kakak..kakak sedih! kakak nangis! emak cakap kakak bukan anak emak lagi..time tue Allah je yang tahu..kakak baca Al-Quran kuat-kuat..teresak-esak kakak nangis..sampaikan sakit sangat dada ni..akhirnya Allah bukakan pintu hati kakak, kakak mintak maaf kat emak, kakak cakap kakak jahat!! buat emak menangis..kakak sayangkan emak..kakak cuma kecewa sebab emak tak support ape yang kakak nak buat, ape yang kakak minat..tapi kakak tahu, semuanya bersebab..kan emak??"


"Mulai haritu, kakak lebih menghargai emak..kakak selalu amek masa nak teman emak pergi mana-mana..rase seronok sangat!! sebab kita dapat share ape yang kita minat! suka bile pergi mana-mana, orang cakap kita ni adik beradik..orang cakap emak muda lagi..e'eeehhh..perasanlah emak nie!!! pastu balik-balik rumah emak semangat cerita kat ayah, ade orang puji-puji bini dia..hahaha..ayah senyum je, dah faham dah dengan perangai emak.."


Terima kasih emak untuk pengorbanan yang tak terhingga!! Insyaallah, kakak akan jaga emak dan ayah sebaik mungkin macam emak jaga kakak dan adik-adik yang lain..!! Sayang emak!! muaaaahhhhhxxx!~


Korang semua pun jangan abaikan emak dan ayah korang!! ingat!! jangan pernah derhaka dekat mereka, jagan pernah sikit pun berkata "ah!!" dan buat emak kita menangis..korang masih ade kesempatan untuk bahagiakan diorang kat dunia nie..Insyaallah.. :)


p/s: menaip dengan penuh syahdu sekali..isk3..esok emak datang!! yessss!! :)


Bye! With love, berys~

8 ORANG KRITIK:

shima said...

sedih bace entri nie.:(

N U R U L said...

shima: jangan pernah buat emak kamu menangis taw..saya dah pernah buat emak menangis..rase sgt bersalah.. :(

aroha melati said...

btol tu..mak lah segala2nya wat kita..kwn2 bleh kita cari..tapi kalau mak dah takde nak cari kat ne??anyway..aku nak wish awal2...happy birthday wat dayah...smga pnjg umur dan murah rezeki..serta bertemu jodoh yg beriman dan bertaqwa...=)

N U R U L said...

ummi: huhuhu..betul..barang yang hilang boleh diganti tapi kalau emak dan ayah yang hilang nak ganti pakai ape kan?? thanx ummi..doakan yang terbaik untuk aku taw..aku alwiz doakan korang!! :)

e'in said...

huhu..ttbe bler bce entri nih,rse nk komen gak..t'tacin' lak..ttbe rndu ibu ak..

huuu..

btol kate kam0o nih,dayah..selagi b'ksmpatan nih,bahagiakanlah ibu kte..huu..

btw ak nk gak la ucp slamat..epi becoming bufday eh dayah..keh3~ smoga sukses slalue dlm ape jeh yg dilakukan.. ;)

Faizal n Fashitah said...

Sentiasa jaga hati kedua orang tua kite semasa kite masih hidup ni. Hepi beddei mak! :D

N U R U L said...

e'in: ye saye..selagi masih ade waktu jangan siakan.. :) thanx for the wish!!

f&f: insyaallah.. :)

Un Phat Lee said...

bagus ade anak macam lu.ehe